شرکت توسعه یکپارچه ایلیا
چرا باید از نرم افزار مدیریت انبار استفاده کرد

چرا باید از نرم افزار مدیریت انبار استفاده کرد

نرم افزار مدیریت انبار بیشترین اهمیت را در زنجیره تامین دارد. انتخاب یک نرم ‌افزار مدیریت انبار مناسب می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند فرصت‌هایی را شناسایی کنند که آنها را سودآورتر کند. کنترل دقیق انبار، استفاده از فضای ذخیره‌سازی فیزیکی را بهبود می‌بخشد و فروش را افزایش می‌دهد. زیرا موجودی مناسب همیشه در زمان مناسب برای انجام سفارش‌ها در دسترس است.

یک نرم ‌افزار مدیریت انبار، فرایندهای انبار را ساده و خودکار می‌کند. روندهای خرید مشتری را ردیابی و شناسایی می‌کند تا به طور فعال لیست محصولات را برای برآورده کردن نیازهای مشتریان آماده کند. تحول دیجیتال هرگونه اختلاف اطلاعاتی را که می‌تواند منجر به عدم قطعیت در عملیات شود، از بین می‌برد. دستگاه‌های ردیابی یکپارچه FIDasset به جمع‌آوری حجم عظیمی از داده‌ها کمک می‌کنند که می‌توانند برای به‌دست‌آوردن بینش‌هایی برای بهبود پیش‌بینی تقاضا تجزیه‌وتحلیل شوند. این سیستم همچنین از جریان اطلاعات دقیق برای تأثیر مثبت بر کارایی کلی کسب‌وکار پشتیبانی می‌کند.

10 مزیت نرم افزار مدیریت انبار

مدیریت دستی موجودی، خطرات خطاهای انسانی را به همراه دارد که منجر به مشکلاتی مانند هدررفت به دلیل انباشت بیش از حد موجودی یا ازدست‌دادن فروش به دلیل کمبود موجودی می‌شود. مشکل بالقوه دیگر عدم شناسایی و تصحیح به‌موقع مسائل است که منجر به بهره‌وری پایین، بازگشت بیشتر کالا و مشکلات حمل‌ونقل و مشتریان ناامید می‌شود. در این قسمت نگاهی به مزایای این نرم افزار خواهیم داشت.

مدیریت خودکار کالا در نرم افزار مدیریت انبار

اتوماسیون مهم‌ترین مزیت این نرم افزار است. از دریافت سفارش تا آماده‌سازی و ارسال.

نرم افزار مدیریت انبار نقاط کور را حذف می‌کند و ارتباطات را بهبود می‌بخشد. همچنین بینش دقیقی را در مورد جزئیات دقیق دردسترس‌بودن هر محصول در هر نقطه از زمان ارائه می‌دهد. همچنین هر زمان که فروش انجام شود، به طور خودکار تعداد کالا موجود در انبار شما را به‌روز می‌کند. بنابراین خودکارسازی مدیریت موجودی می‌تواند کارایی عملیاتی بیشتر و تجربیات مشتری بهتری را ارائه دهد.

دسترسی بی‌درنگ به داده‌ها از هرکجا

یک راهکار مدیریت موجودی آنلاین مبتنی بر وب به شما کمک می‌کند به داده‌های ضبط شده از چندین منبع دسترسی داشته باشید. این مورد شامل تجزیه‌وتحلیل بلادرنگ و سایر ابزارهای پیشرفته است که به شما امکان می‌دهد فوراً برای استفاده از فرصت‌ها و جلوگیری از مشکلات، قبل از وقوع آنها اقدام کنید.

هنگامی که حجم سفارش در طول یک‌فصل و یا تعطیلات به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌یابد، این سیستم به شما امکان می‌دهد به داده‌های دقیق و On time دسترسی داشته باشید و موجودی را به طور هم‌زمان از داخل محل انبار خود و سایر سایت‌ها مدیریت کنید. بنابراین، این مورد به شما کمک می‌کند تا الگوهای فروش را درک کنید. همچنین تنظیمات لازم را در سطوح سهام انجام دهید و بدون توجه به موقعیت مکانی خود، با خواسته‌های مشتری همراه باشید.

از کاهش خرید به دلیل اتمام کالا جلوگیری کنید

هنگامی که کنترل مناسبی بر موجودی خود ندارید، ممکن است به‌سرعت محصولات خود را تمام کنید و منجر به اتمام موجودی خود شوید. این امر می‌تواند مشتریان شما را ناامید کند و به سطح رضایت آنها آسیب جدی وارد کند. آنها می‌توانند سفارش را لغو کنند و حتی در آینده از خرید از شما خودداری کنند.

وقتی یک مشتری را از دست می‌دهید، تأثیر قابل‌توجهی بر کل تجارت دارد. نه‌تنها فروش شما را کاهش می‌دهد، بلکه باعث هدررفتن بودجه بازاریابی و هزینه‌های جذب مشتری می‌شود. یک سیستم مدیریت انبار، حرکت کالا را ردیابی می‌کند و سفارش‌ها را در کانال‌های فروش شما مدیریت می‌کند. همچنین به شما امکان می‌دهد یک سطح استاندارد برای کالا تعیین کنید تا همیشه از زمان پرکردن آن آگاه باشید.

ما در ایلیا با ارائه لایسنس معتبر به نام سازمان شما از شرکت فوکس و نهادینه کردن دانش فنی این نرم‌افزار در شرکت خود توانایی پشتیبانی با قابلیت اطمینان حداکثری این نرم‌افزار توسط تیم فنی داخل شرکت را ایجاد کرده‌ایم.

جهت دریافت دمو رایگان کلیک کنید.

کاهش هزینه‌های عملیاتی کسب‌وکار با نرم افزار مدیریت انبار

در یک انبار مدیریت شده به‌صورت دستی، سرمایه‌گذاری روی کاغذبازی در واقع بسیار زیاد است. یک نرم ‌افزار مدیریت انبار ERP با حذف این روش منسوخ، این هزینه‌های تکراری را کاهش می‌دهد. این سیستم به شما امکان می‌دهد با تجزیه‌وتحلیل فعالیت‌های گذشته خود پیش‌بینی‌های دقیقی در مورد حرکت کالا به دست آورید و به شما کمک می‌کند تا سفارش و هزینه دقیق‌تری داشته باشید. شما قادر خواهید بود بدانید چه محصولاتی را ذخیره کنید. بنابراین از اختلالات پرهزینه با محدودکردن ضایعات مرتبط با موجودی بیش از حد یا ضررهای مالی مرتبط با کمبود موجودی که ممکن است باعث ازدست‌دادن فروش شما شود، جلوگیری کنید.

هزینه ها در نرم افزار مدیریت انبار یا سیسم انبار

برنامه‌ریزی موجودی بهتر برای سفارش‌ها

یکی از مزایای حیاتی دیجیتالی کردن مدیریت انبار این است که سیستم تمام کانال‌های فروش، حمل‌ونقل و ارائه‌دهندگان تدارکات شخص ثالث شما را یکپارچه می‌کند و شما را قادر می‌سازد به اطلاعات دقیق و بی‌درنگ در سراسر کسب‌وکارتان دسترسی داشته باشید.

شمارش دقیق موجودی کالا مهم‌ترین معیار برای برنامه‌ریزی دقیق‌تر سفارش‌ها است. یک سیستم مدیریت موجودی مناسب به شما این امکان را می‌دهد که تصمیمات برنامه‌ریزی موجودی بهتری اتخاذ کنید تا بتوانید محصولات را بر اساس ظرفیت فروش آنها انتخاب کنید و نگهداری خود را در کالا فروخته نشده یا موجودی در مکان‌های اشتباه محدود کنید.

بهبود عملیات زنجیره تأمین

چالش‌های غیرمنتظره رویدادهایی طبیعی هستند. اما با یک سیستم مدیریت موجودی، کنترل بهتری بر زنجیره تامین خود دارید و به طور مؤثر استراتژی‌های متنوع ایجاد می‌کنید. وجود فروشندگان بیشتر، خطر زمان انتظار طولانی برای محصولات را زمانی که یکی از تامین کنندگان نتواند به‌موقع تحویل دهد، کاهش می‌دهد. بنابراین، هنگامی که در فصل پیک و سایر دوره‌های خاص افزایش تقاضا دارید، به‌خوبی آماده خواهید بود تا مقدار مناسبی از کالا را ذخیره کنید و مشکلات موجودی انبار را کاهش دهید.

فروش در چندین کانال آسان‌تر است.

فروش از طریق یک کانال یا بازار جدید با سیستم مدیریت موجودی دیجیتال ساده‌تر است. این نرم افزار داده‌ها را در یک پایگاه‌داده مرکزی ذخیره می‌کند که به شما کمک می‌کند تا موجودی خود را که در چندین مکان فروخته می‌شود مشاهده کنید و بر فروش سهام در بازارهای مختلف به طور هم‌زمان کنترل کنید.

تکنیک‌های پیشرفته در نرم افزار مدیریت انبار

 سیستم مدیریت انبار شامل ابزارهایی است که به شما امکان می‌دهد از بین تکنیک‌های پیشرفته مدیریت موجودی، از جمله First in First Out، First Expired First Out، Just in Time، ABC Analysis و غیره انتخاب کنید که کدام متناسب با راه‌اندازی کسب‌وکار شما است و بر رشد محرک تمرکز دارد.

از محصولات تاریخ مصرف گذشته در انبار خودداری کنید.

فروش محصولات باقیمت‌های تخفیف‌دار به دلیل نزدیک‌شدن به تاریخ انقضا می‌تواند ضرر شما را به همراه داشته باشد. نرم ‌افزار مدیریت انبار می‌تواند به شما در جلوگیری از این امر کمک کند. این سیستم شما را قادر می‌سازد اقلام قدیمی یا در حال انقضا را شناسایی کنید و گزارش‌هایی را برای شناسایی کالاهایی که به‌زودی منقضی می‌شوند اجرا کنید. این امر به شما کمک می‌کند تا آنها را به‌اندازه کافی تبلیغ کنید و قبل از اینکه مجبور به خارج‌کردن آنها از انبار شوید، آنها را به فروش برسانید.

افزایش کارایی کارکنان

ابزارهای دیجیتالی مدیریت موجودی به شما این امکان را می‌دهد که تمام فعالیت‌های انبار خود را پیش‌بینی، برنامه‌ریزی و کنترل کنید. فرایندها را در عین بهینه‌سازی ساده می‌کند، در زمان و هزینه کارکنان که برای بهینه‌سازی عملیات انبار شما صرف می‌شود را بهبود می‌بخشد.

با نرم ‌افزار مدیریت موجودی، عملیات شما سریع‌تر و قابل‌اعتمادتر می‌شود. شما همیشه قادر خواهید بود سفارش‌های خود را سریع‌تر بدون اتمام موجودی انجام دهید.

چرا نرم‌ افزار مدیریت موجودی خود را پیاده‌سازی کنیم؟

نرم‌افزار مدیریت موجودی ما شامل مجموعه ابزارهای ساده و درعین‌حال قدرتمندی است که حرکت موجودی را ردیابی می‌کند، استفاده از فضای انبار را بهبود می‌بخشد، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد، دید بسیار کاملی از وضعیت انبار ارائه می‌دهد و پردازش سفارش را سرعت می‌بخشد.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *