شرکت توسعه یکپارچه ایلیا
مشکلات رایج شرکت های تولیدی و راهکار ERP

مشکلات رایج شرکت های تولیدی و راهکار ERP

اگر صاحب شرکت های تولیدی هستید و راهکار ERP استفاده نمیکنید، ممکن است هر روز چالش‌های عملیاتی زیادی برای شما پیش بیاید.

در این مقاله نگاهی به مشکلات کسب‌وکارهای تولیدی بیندازید که نرم‌افزار ERP می‌تواند برطرف کند می‌اندازیم:

خطای جمع‌آوری داده‌ها

سرعت رشد کسب‌وکار تولیدی شما اغلب به‌سرعت دسترسی شما به داده‌ها بستگی دارد.

هنگامی که تصمیم می‌گیرید داده‌ها را به‌صورت دستی ثبت کنید، می‌تواند شما را از رقبای خود عقب نگه دارد. ورود دستی داده‌ها مستعد خطای انسانی است و زمان زیادی را صرف می‌کند. این اقدام منجر به عدم دقت و تأخیر زمانی می‌شود که می‌تواند برای کسب‌وکار شما گران تمام شود.

نرم‌افزار ERP به طور خودکار داده‌ها را ضبط می‌کند و به شما امکان دسترسی فوری به آنها را می‌دهد. همچنین، صرف‌نظر از تعداد برنامه‌هایی که برای مدیریت واحد تولید خود استفاده می‌کنید، همیشه یک منبع اطلاعاتی واحد با یک سیستم ERP وجود خواهد داشت.

دیگر نیازی نیست انرژی و زمان ارزشمند خود را صرف جمع‌آوری داده‌های تکه‌تکه کنید. این سیستم به شما کمک می‌کند تا در هر زمان، دیدی جامع از فرایند تولید خود و همچنین سایر عملیات تجاری، از جمله امور مالی، سطح موجودی، پیش‌بینی فروش و غیره داشته باشید. وقتی تمام اطلاعات حیاتی را در اختیار داشته باشید، به شما قدرت می‌دهد تا سلامت کلی کسب‌وکار خود را بهبود بخشید.

گزارش‌های نادرست در شرکت های تولیدی و راهکار ERP

کمبود اطلاعات در لحظه یکی دیگر از مشکلات مهمی است که می‌توان با استقرار نرم‌افزار ERP حل کرد. قابلیت‌های گزارش‌دهی دقیق سیستم باعث بهبود دید در داده‌ها می‌شود. این اطلاعات به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا پیش‌بینی‌های از پیش محاسبه‌شده را برای تهیه دقیق مواد خام، کاهش مشکلات تولید، کوتاه‌کردن چرخش موجودی و موارد دیگر تعیین کنند. استفاده صحیح از این اطلاعات می‌تواند به کسب‌وکارها در دستیابی به تصمیمات دقیق‌تر و مبتنی بر داده کمک کند و درآمد و سودآوری را بهبود بخشد.

هنگامی که از روش‌های قدیمی برای مدیریت داده‌ها استفاده می‌کنید، ممکن است در دریافت گزارش‌ها و پرس‌وجوها با تأخیر مواجه شوید. تا خیر‌های طولانی می‌تواند گلوگاه‌هایی را افزایش دهد که حتی می‌تواند تجارت شما را متوقف کند.

کیفیت در کالای شرکت های تولیدی و راهکار ERP

کیفیت تولید پایین

تولید محصولات باکیفیت همیشه اولویت اصلی شرکت‌های تولیدی است. برای این کار، تولیدکنندگان باید از استانداردهای کیفیت خاصی پیروی کنند. در میان چالش‌های دیگر، حفظ کیفیت استاندارد در هر قطعه تولیدی زمان‌بر و درعین‌حال فرایندی پیچیده است.

یک سیستم ERP با ابزارهای کنترل کیفیت تعبیه شده است. این امر می‌تواند به فرایند کنترل کیفیت شما در ردیابی و ارزیابی مواد خام ورودی کمک کند. این سیستم همچنین به شما کمک می‌کند تا کیفیت محصول را در مراحل مختلف فرایند تولید نظارت کنید تا محصولات باکیفیت را برای کاربر نهایی ارائه دهید.

برنامه ریزی در شرکت های تولیدی و راهکار ERP

عدم برنامه‌ریزی

هر جنبه‌ای از امکانات تولیدی شما نیاز به برنامه‌ریزی کارآمد دارد. هنگامی که آنها را به‌دقت مدیریت می‌کنید، به شما امکان می‌دهد برنامه‌های تولید خود را با تحویل خود هماهنگ کنید. این امر به داده‌های دقیق موجودی و پیش‌بینی فروش به‌عنوان ابزاری برای برنامه‌ریزی کارآمد نیاز دارد. همچنین می‌توانید برنامه‌ریزی‌ها را برای فعالیت‌های فروشگاه آماده کنید و مطمئن شوید که کارکنان، تجهیزات و مواد اولیه آماده برای شروع تولید دارید.

عدم برنامه‌ریزی گردشکار یک مشکل رایج در واحدهای تولیدی است، به همین دلیل شما به یک ERP نیاز دارید. این سیستم تمام داده‌های موردنیاز شما را فراهم می‌نماید تا اطمینان حاصل شود که همه دسته‌ها به طور کارآمد برنامه‌ریزی شده‌اند تا نیازهای بازار را برآورده کنند و از مواد خام به طور بهینه استفاده شود تا تولید بدون توقف یا کمبود پیش رود.

هزینه ها در شرکت های تولیدی و راهکار ERP

افزایش هزینه‌ها با کاهش حاشیه سود

افزایش هزینه تولید یکی از مبرم‌ترین مشکلات تولیدکنندگان است و اگر کنترل نشود، می‌تواند پایداری کلی کسب‌وکار را تغییر دهد. سیستم‌های ERP برای صنعت تولید بهترین ابزار برای مدیریت و تحت کنترل نگه‌داشتن هزینه مواد خام، کار در حال انجام، یا کالاهای نهایی خواهد بود.

این سیستم به شما امکان می‌دهد به اطلاعات حیاتی در مورد سطوح سفارش مجدد مواد، منابع مورداستفاده، مدیریت و هزینه‌های سربار دسترسی داشته باشید. به‌این‌ترتیب می‌توانید از تمام منابع خود به طور کامل استفاده کنید و انباشت موجودی را کاهش دهید و در نتیجه هزینه‌های اداری و عملیاتی را به حداقل برسانید.

تغییر نیازها و انتظارات مشتری

فقدان اطلاعات Real Time در مورد تقاضاهای در حال تغییر بازار یکی دیگر از مشکلات عمده تولید است که یک ERP می‌تواند آن را حل کند.

این سیستم امکان ذخیره اطلاعات حیاتی و استفاده از داده‌ها را به نفع کسب‌وکار شما فراهم می‌کند. بدون آن، ممکن است خرید نادرست مواد خام را تجربه کنید که منجر به تولید بیش از حد یا کم، و چرخش موجودی طولانی‌تر می‌شود و باعث ازدست‌دادن درآمد برای کسب‌وکارتان می‌شود.

با ماژول ارتباط با مشتری در ERP، می‌توانید داده‌های حیاتی مشتری را تجزیه‌وتحلیل کنید و در مورد رفتار خرید آن‌ها اطلاعاتی کسب کنید. این امر به شما در برنامه‌ریزی تولید باتوجه‌به نیاز خود کمک می‌کند. این سیستم همچنین از ارتباطات دوطرفه پشتیبانی می‌کند، جایی که مشتریان شما می‌توانند وضعیت سفارش خود را پیگیری کنند و بازخورد خود را با شما به اشتراک بگذارند، به شما این امکان را می‌دهد تا تغییرات تولید را مطابق میل مشتری وارد کنید و خدمات بهبودیافته‌ای را به آنها ارائه دهید.

ما در ایلیا با ارائه لایسنس معتبر به نام سازمان شما از شرکت فوکس و نهادینه کردن دانش فنی این نرم‌افزار در شرکت خود توانایی پشتیبانی با قابلیت اطمینان حداکثری این نرم‌افزار توسط تیم فنی داخل شرکت را ایجاد کرده‌ایم.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *