شرکت توسعه یکپارچه ایلیا
نرم افزار CRM (نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری)

نرم افزار CRM (نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری)

نرم افزار CRM مخفف شده نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری استهمان‌طور که از نام آن پیداست، نرم‌افزار CRM سیستمی برای مدیریت روابط با مشتریان شما استبرای بیشتر مشاغل، باارزش‌ترین و مهم‌ترین دارایی آنها مشتریانشان هستنددر روزهای اولیه در بسیاری از شرکت‌ها، جزئیات مربوط به مشتری‌ها، آنها چه کسانی هستند و نحوه تعامل آنها با سازمان شما در مکان‌های مختلف در سازمان شما ثبت شده است.

با رشد یک کسب‌وکار، داشتن یک مکان مرکزی که همه این اطلاعات در آن به‌صورت متمرکز ذخیره شده باشد، به‌سرعت ضروری می‌شود.

سؤالات مهم برای جلوگیری از گمراهی تیم فروش: 

  • مشتری‌های ما چه کسانی هستند؟
  • چگونه با آنها ارتباط برقرار کنیم؟
  • چگونه آنها با محتوای ما ارتباط برقرار می‌کنند؟
  • خط‌مشی ما چگونه است؟

چشم‌انداز، مشتریان و تیم شما اگر در یک راستا نباشند مشکل‌ساز خواهد شد. همواره از دیدگاه مشتریان، آنها با یک شرکت ارتباط دارند، نه مجموعه‌ای از افراد و ادارات مختلف.

معرفی نرم افزار crm یا نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

تاریخچه نرم افزار CRM چیست؟

این تصور غلط وجود دارد که نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا نرم افزار CRM چیز جدیدی است که از اواخر قرن بیستم شکل گرفت. این اصطلاح ممکن است جدید باشد، اما این عمل به‌اندازه تجارت و حتی قدیمی‌تر از پول است. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به دلیل فعالیت‌های سیبل، گارتنر و IBM در سال ۱۹۹۷ رواج پیدا کرد. بین سال‌های ۱۹۹۷ و ۲۰۰۰ ، محصولات پیشرو نرم افزار CRM با قابلیت حمل‌ونقل و بازاریابی غنی شدند. سیبل اولین سیستم CRM موبایل را با نام Siebel Sales Handheld در سال ۱۹۹۹ معرفی کرد.

چه کسی باید از CRM استفاده کند؟

پاسخ کوتاه این است که هر شرکتی که بخواهد با مشتریان خود رابطه برقرار کند می‌تواند از استفاده از نرم افزار CRM بهره‌مند شود.

برای اینکه کمی دقیق‌تر شویم، دو گروه از شرکت‌ها وجود دارد که اغلب بیشترین سود را می‌بینند:

  • شرکت‌های B2B  که معمولاً نیاز به ردیابی مشتریان در طول چرخه‌های فروش طولانی دارند

(به‌عنوان‌مثال، یک شرکت نرم‌افزاری، یک شرکت استخدام)

  • شرکت‌های B2C فروش کالا یا خدمات به افراد

(به‌عنوان‌مثال، یک طلاساز، یک سرویس محوطه‌سازی یا یک مسکن)

همان طور که گفته شد، شرکت‌های زیادی نیز وجود دارند که متناسب با دو نمایه فوق نیستند، اما بااین‌وجود نیاز به استفاده از سیستم CRM را حس می‌کنند. روش دیگر برای بررسی اینکه آیا نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا همان نرم افزار CRM می‌تواند به تجارت شما کمک کند یا خیر، فکرکردن در مورد چالش‌هایی است که سیستم‌های CRM برای حل آن هدف دارند:

  1. آیا شما به حفظ لیست اصلی اطلاعات در مورد مشتریان و کاربران خود نیاز دارید؟
  2. آیا این اطلاعات در چندین مکان مختلف در سازمان شما وجود دارند؟
  3. آیا مشتریان شما به طور منظم با چند نفر از اعضای تیم شما در تعامل هستند؟
  4. آیا به روشی برای درک بهتر بهره‌وری تیم فروش خود نیاز دارید؟ آیا تیم فروش شما فرایند ساختاری دارد که دنبال می‌کند یا خیر؟

اگر به یک یا چند سؤال بالا پاسخ مثبت داده باشید، احتمال اینکه کسب‌وکار شما از سیستم CRM بهره‌مند شود وجود دارد.

چه زمان برای خرید نرم افزار CRM مناسب است؟

اگر تصمیم گرفته‌اید که سیستم CRM در آینده شرکت شما قرار داشته باشد، سؤال منطقی بعدی این است که چه موقع. بسیاری از شرکت‌ها قبل از استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM ) شروع به کار می‌کنند که منجر به ذخیره‌سازی اطلاعات خود در یک ابزار ایمیل و لیست مشتریان خود در یک فایل اکسل می‌شوند. این امر برای مدتی خوب است، اما در یک‌زمان خاص، همه چیز خراب می‌شود.

مدیریت داده‌های شما در یک ساختار “مسطح” مانند فایل اکسل هنگام رشد (به‌عنوان‌مثال، تجسم روابط بین مخاطبین، شرکت‌ها، فرصت‌های فروش و غیره) دشوار است.

با پرش بین پلتفرم های مختلف ذخیره‌سازی داده‌های شما دست‌وپاگیر می‌شود و سرعت تیم شما را به شدت کاهش می‌دهد (به‌عنوان‌مثال، برای یافتن آدرس‌های ایمیل مخاطبین خود، از ابزار حسابداری خود، برای دیدن درآمدی که با آنها در ارتباط هستند از ابزار ایمیل و یک فایل اکسل برای پیداکردن حالتی که در آن قرار دارند و غیره استفاده کنید).

خروج یک کارمند منجر به ازدست‌رفتن داده‌ها می‌شود (به‌عنوان‌مثال، یک نماینده فروش، تمام معاملات خود را رها می‌کند، و هیچ راهی برای ادامه دادن قراردادهایی که از آنجا متوقف شده است را برای شما ایجاد نمی‌کند)به طور خلاصه، پاسخ اکثر شرکت‌ها بسیار ساده است. اگرچه ممکن است مدتی بدون سیستم CRM بتوانید از پس آن برآیید، اما تصویب سریع‌تر آن معمولاً بهتر از زمانی که احساس درد یک راه‌حل موقت را ازدست‌داده‌اید است.

مشاوره و دمو رایگان

شما دوست و همراهی گرامی می‌توانید در صورت تمایل یا پرسش در باره نرم افزار CRM ( نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ) فرم درخواست دمو را تکمیل نموده تا همکاران ما در واحد فروش و بازاریابی با شما در اسرع وقت تماس گرفته وجلسه مشاوره و دمو به صورت رایگان برگزار نمایند.

هزینه نرم افزار CRM چقدر است؟

هیچ پاسخی دقیقی برای این سوال وجود ندارد.

چند نکته مهم که باید به‌خاطر بسپارید:

  • بسیاری از CRM ها هزینه بابت هر کاربر دریافت می کنند. به عنوان مثال ، هزینه یک کاربر ۵۰ دلار ، هزینه دو کاربر ۱۰۰ دلار و غیره است.
  • برخی از CRMها بر اساس تراکنش ها هزینه دریافت می کنند. که این مورد خد می تواند به چند شکل مختلف باشد:
  • برخی از CRMها به ازای هر رکورد هزینه دریافت می کنند: شما برای هر مجموعه اضافی ۱۰۰۰ نفر در پایگاه داده خود هزینه پرداخت می کنید.

سایرین برای ذخیره‌سازی داده در اندازه، هزینه دریافت می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید حداکثر ۵ گیگابایت داده را به‌صورت رایگان ذخیره کنید، سپس برای هر‌گیگابایت اضافی پرداخت کنید.

درحالی‌که عوامل قیمت‌گذاری نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری می‌توانند پیچیده باشند، اما خبر خوب این است که موانع استفاده از CRM کمتر از گذشته است. 

تکامل نرم افزار crm یا نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

تکامل نرم افزار CRM چگونه است؟

چه نیروهایی محرک آینده CRM را تعریف می‌کنند؟ خب، این بستگی به این دارد که از چه کسی بپرسید. اکثر کارشناسان اتفاق‌نظر دارند که تجارت به طور طبیعی به سمت سیستم CRM  یا گزینه‌هایی برای CRM  گرایش پیدا می‌کند که در واقع بهبود نتایج کسب‌وکار را به دنبال دارد. در Focus ، آینده CRM چیزی است که ما بسیار درباره آن فکر می‌کنیم. در طول سال‌ها، ما مشتریان خود را دیده‌ایم و از آنها شنیده‌ایم، بسیاری از آنها با سیستم‌های CRM خود با چالش‌های مشابهی روبرو هستند:

  • اکثر سیستم‌های CRM پیچیده هستند و استفاده صحیح از آنها به کار دستی زیادی در تیم فروش (که معمولاً در ازای آن ارزش برابر ندارند) نیاز دارد.
  • اکثر سیستم‌های CRM پایگاه داده‌های خالی هستند که هیچ دیدگاهی در مورد آنچه مشتریان در وب‌سایت شما، رسانه‌های اجتماعی و مکان‌های مختلف و مکان‌های مختلفی که امروز مشتریان با شرکت شما تعامل دارند، ندارند.

با درنظرداشتن این واقعیت‌ها، شرکت ایلیا نرم‌افزار CENTRA CRM را معرفی نموده است.

چگونه CRM متناسب با رشد سازمان است!

در گزارش سال ۲۰۱۴ گارتنر، معاون پژوهشی ژوان کوریا نوشت، CRM در قلب ابتکارات دیجیتال در سال‌های آینده خواهد بود. این مورد یکی از حوزه‌های فناوری است که بودجه می‌گیرد، زیرا تجارت دیجیتال برای ادامه رقابت شرکت‌ها حیاتی است.

چرا؟

رشد به‌سادگی، شرکت‌ها سریع‌تر از هر زمان دیگر رشد می‌کنند. هم در بازاریابی و هم در فروش، فرصت‌های جدید زیادی برای دسترسی و تعامل با مشتریان بالقوه، از کانال‌های اجتماعی جدید گرفته تا افزایش بازاریابی ویدئویی ایجاد خواهد شد.

رشد سازمان بدون نرم افزار CRM کارآمد، باعث بروز مشکلات فراوان می‌گردد. کارمندان بازاریابی و فروش شما زمان بیشتری را صرف جستجو در ایمیل‌ها و تلاش برای ارتباط با همکاران می‌کنند تا جدیدترین و دقیق‌ترین اطلاعات را در مورد وضعیت Leadها به دست آورند. این امر ممکن است منجر به ملاقات‌های فراموش شده یا دوبار رزرو یا عدم پیگیری کارهای حیاتی ضروری برای پرورش سرنخ از طریق کانال فروش باشد.

چالش ها!

سیستم‌های CRM مانند Centra CRM بسیاری از چالش‌های ایجاد شده توسط رشد سازمان را برطرف می‌کند. CRMها به طور موثر اطلاعات تماس ، شرکت و فرصت‌های فروش و همچنین هر تعاملی را که از طریق بسیاری از کانال‌های ارتباط با مشتری، از جمله وب سایت، ایمیل، تماس های تلفنی، رسانه‌های اجتماعی و سایر کانال‌های شما انجام می شود، سازمان می‌دهند. عملکرد تیم‌های بازاریابی و فروش به‌عنوان یک واحد منسجم بیش از هر زمان دیگری حیاتی است و سیستم‌های CRM بهترین راه‌حل برای کمک به سازمان‌های مقیاس‌بندی برای دستیابی به این هدف هستند.

انتخاب نرم افزار CENTRA CRM به عنوان بهترین نرم افزار CRM در سال 2019 توسط موسسه  Finances Online

CRM ابری چیست؟

تعریف Cloud CRM نیاز به نگاهی گذرا به تاریخچه CRM دارد. به طور سنتی، تمام سیستم‌های CRM از برنامه‌های داخلی سازمان بودند، به این معنی که در سرورهای یک سازمان نصب و اجرا می‌شدند. امروزه، سیستم‌های جدید مبتنی بر ابر هستند، به این معنی که برنامه و داده‌ها همه در سرورهای ارائه‌دهندگان CRM در یک مرکز داده نگهداری می‌شوند و از طریق مرورگر اینترنت به آنها دسترسی دارند. Cloud CRM به‌عنوان نرم‌افزار و به‌عنوان سرویس (SaaS) ، CRM آنلاین و Web CRM نیز شناخته می‌شود.

مزایای نرم افزار CRM ابری چیست؟

نرم افزار های مدیریت ارتباط با مشتری ابری مزایای زیادی برای کاربران به ارمغان می اوردن که از بین آنها میتوان به دید پاناروما، قیمت مناسب، امنیت بالا، استقرار بسیار سریع، توسعه راحت تر، امکان استفاده از موبایل و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود.

مزایای نرم افزار crm یا نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

مجوز افتا
شرکت توسعه یکپارچه ایلیا با دریافت مجوز ارزیابی و اعتبار سنجی امنیتی نرم افزار (مجوز افتا) گام مهمی در تامین امنیت کاربران خود برداشته است.

افتا در نرم افزار crm یا نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری Centra CRM:

شرکت ایلیا یکی از بهترین نرم‌افزارهای  CRM را با ویژگی‌های جامع ارائه می‌دهد که می‌تواند به شما در ایجاد روابط قوی و مثبت با مشتریان، نظارت بر نرخ تبدیل فروش و بهبود فعالیت‌های بازاریابی شما کمک کند. 

جوایز CENTRA CRM از وب سایت معتبر Software Suggest در سال های 2020، 2021 و 20200

چرا نرم افزار Centra CRM ؟

  • متعهد به ارائه کیفیت
  • امنیت بهینه
  • برقراری ارتباط شفاف
  • سابقه اثبات شده
  • تجربه گسترده شناخته شده
  • امکان استفاده از فضای ابری
centra نرم افزار crm یا نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

مشتریان موفق ما

ما درشرکت پتروشیمی امیرکبیر به عنوان یکی از بزرگترین پتروشیمی های سطح کشور، موفق به راه‌اندازی نرم افزار CRM ( نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ) شده‌ایم.

مشتریان نرم افزار crm یا نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

امیدواریم از مقاله بالا استفاده کافی را برده باشید. شما دوستان میتوانید در صورت داشتن هرگونه سوال یا نیاز به مشاوره فرم درخواست دمو را تکمیل نموده تا همکاران ما در واحد فروش برای شما جلسه مشاوره یا دمو به صورت رایگان برگزار نمایند.

مقالات مرتبط
3 نظر
متین

مقالاتی که در مورد رشد کسب و کار قرار میدید بسیار برام جذاب هستن سپاسگزارم

امیررضا دهقان

خیلی عالی بود.موفق باشید.

alireza

ممنونیم از شما دوست عزیز

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *