شرکت توسعه یکپارچه ایلیا
مشاوره انتخاب ERP

مشاوره انتخاب ERP

در این مقاله شرکت توسعه یکپارچه ایلیا به‌عنوان نماینده رسمی و انحصاری شرکت Focus ERP سعی دارد راهنمای گام‌به‌گام مشاوره ERP را بر اساس مجموعه‌ای از شاخص‌های کلیدی، استاندارها، جلسات دمو، مشاوره‌ها و تجربیات ملی و بین‌المللی که در طی سال‌ها تجربه به‌دست‌آمده را ارائه نماید. امید است این مقاله برای تمام کسب‌وکارهایی که به دنبال یک ERP با مقیاس‌های بین‌المللی که در ایران فعالیت دارند مفید واقع شود.

اهدافتان را از استقرار ERP مشخص کنید.

افرادی که به دنبال مشاوره ERP هستند باید به طور موشکافانه نرم‌افزار مورد نیازشان را بررسی کنند تا مطمئن شوند که نرم‌افزار موردنظر قادر به حل مشکلات کنونی آن‌هاست. بهتر است با افرادی که مسئولیت استقرار نرم‌افزار را برعهده دارند، راحت باشید؛ اگر آن‌ها می‌توانند با استفاده از مزایای ERP، راه‌های بهتری را برای ترقی کسب‌وکار در اختیارتان بگذارند، بهترین فرصت برای شماست که به طور چشم‌گیری تجارت خود را ارتقا دهید.

SWOT کسب‌وکارتان را تحلیل کنید.

سؤالات زیر را از تیم انتخابی خودتان بپرسید:

  • نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید برای کسب‌وکار ما چیست؟
  • چه کارهایی کسب‌وکار ما را رونق می‌بخشد؟
  • تحلیل دقیقی از کسب‌وکار خود داشته باشد.

هر تجارتی راز منحصربه‌فرد موفقیت خودش را دارد که در واقع یک استراتژی ضروری محسوب می‌شود. این استراتژی را برای کسب‌وکار خودتان تعریف و شناسایی کنید و با قاطعیت تمام مطمئن شوید که سیستم ERP جدیدتان می‌تواند این استراتژی تجاریِ منحصربه‌فرد را به نحوه احسن پیاده‌سازی کند.

اولویت‌های کسب‌وکارتان را مشخص کنید.

لیستی از اهداف نهایی‌تان را مشخص کنید.

  • آیا قدرت کنترل امور را ازدست‌داده‌اید؟
  • آیا ملزومات خاصی برای موجودی کالای خاص هر مشتری وجود دارد؟
  • آیا روند دستی انجام‌دادن کارها، سرعت کسب‌وکارتان را کاهش داده است؟

این‌ها نکاتی هستند که باید هنگام انتخاب مشاور ERP به آن‌ها توجه شود و جلسات بحثی نیز دراین‌رابطه برقرار گردد؛ چرا که قرار نیست یک ERP، تنها کارهای اساسی نظیر روند سفارش تا خرید نقدی یا ارائه گزارش‌ها را کنترل و مدیریت کند. به این فکر کنید که تجارت شما برای دوبرابری کردن رشد و گسترش به چه چیزهایی نیاز دارد. سپس ارزیابی‌ها و چالش‌های مربوطه را در صدر توجه قرار دهید.

بایدها و نبایدهای قانونی کسب‌وکار خود را بررسی کنید.

شما، در قبال مشتری‌هایتان مسئولیت‌های قانونی خاصی دارید و به‌ این‌ ترتیب دولت، از مالیات بر فروش شهری تا مدیریت‌های مالی دولتی، قوانینی را پیشروی شما قرار می‌دهد. شما باید این مقررات را رعایت کرده و به همین ترتیب نیز ERP شما باید اطمینانِ برآوردن این الزامات را در اختیار شما قرار دهد.

چرا ERP؟

با کشف “اهمیت تغییر”، دید مهم، همه‌جانبه و اساسی پیشروی شما قرار خواهد گرفت؛ با این دیدگاه شما به نوبه خود می‌توانید موقعیت‌های فعلی و آینده کسب‌وکارتان را ارزیابی و تفاوت‌های بالقوه بین آن دو را شناسایی کنید.

در مرحله کشف، هدف باید تشخیص و تعریف اهدافی باشد که برای پیشرفت تجارت شما فرصت محسوب می‌شوند. برای مثال، هدف شما می‌تواند، داشتن بازدهی بالا و رقابت بیشتر با سایر شرکت‌ها باشد.

ERP شما باید با تکنولوژی‌های روز سازگار باشد.

اگر سیستم‌های سازمانی شما قابلیت سازگاری فوری منطبق با زمان را نداشته باشد، سازمان متحمل ضرر خواهد شد؛ در دنیای تجاری امروز، این قابلیت دیگر تنها یک مزیت محسوب نمی‌شود بلکه به یک نیاز تجاری بحرانی تبدیل شده است که تنها یک سیستم ERP جامع می‌تواند آن را فراهم کند.

روند معاملات تجاری امروزی به اتحاد یکپارچه اطلاعاتی فوری نیازمند است که طی آن اطلاعات از مشتری‌ها، فروشندگان، توزیع‌کنندگان، تهیه‌کنندگان مواد و نهادهای تجاری مربوطه به یکدیگر مرتبط می‌شوند.

به UI/UX نرم‌افزار توجه کنید.

استفاده از طراحی رابط کاربری ساده و مؤثر راز استفاده کاربران سازمان از ERP است. رابط کاربری خوب و انعطاف‌پذیر در برطرف‌کردن نیاز بازدیدکنندگان نه‌تنها باعث افزایش قابلیت استفاده از ERP می‌شود بلکه منجر به ایجاد تجربه مثبت کاربران و تشویق برای استفاده از نرم‌افزار خواهد شد.

از هر بخش سازمان یک نفر به‌عنوان نماینده در تیم ERP داشته باشید.

هر بخشی از سازمان باید در تیم انتخابی نماینده داشته باشد. مثلاً بخش تولیدی سازمان شما دارای قسمت‌های متغیری است که نیازمند دیدگاه‌های متفاوت است؛ پس تیم انتخاب نرم‌افزار باید بازتاب‌دهنده این تفاوت دیدگاه‌ها باشد.

مدیر پروژه متخصص انتخاب کنید.

مدیر پروژه‌ای تعیین شود که ارتباط بین تیم انتخاب و اعضای ارشد را برقرار کند، چرا که به‌کاربستن یک ERP موفق نیاز به حمایت همه‌جانبه مجریان دارد. کمیته انتخابی 6 یا 8 نفره‌ای را انتخاب و به همه قسمت‌های سازمان بفرستید تا مطمئن شوید که همۀ بازخوردها گردآوری شده و در واقع تمام نیازهای قسمت‌های مختلف در نظر گرفته شده‌اند.

یک مشاور ERP مستقل و باتجربه استخدام کنید.

شخص یا شرکتی با تجربه را به‌عنوان مشاور ERP در انتخاب ERP انتخاب کنید و با آنها قبل از جلسات دمو و بررسی انواع ERP ها، جلسات فنی متنوعی داشته باشید.

 

توسعه یکپارچه ایلیا دارای سابقه درخشان در پیاده سازی و مشاوره در خصوص نرم افزار ERP در جهت ارائه خدمات هرچه بهتر به مشتریان خدمات زیر را ارائه میدهد:

مشاوره و استقرار ERP

مشاوره و عارضه یابی رایگان برای سازمان ها

شناسایی مشکلات فرایندی و کمک در حل آن ها

ارائه خدمات رایگان در خصوص سیستم سازی و مدیریت تیم

شناسایی نقاط بهبود در سازمان ها و کمک به صرفه جویی ها و یا افزایش درامد در حوزه های مستعد

همچنین شما میتوانید تا سقف 10 ساعت از خدمات رایگان با رویکرد استفاده از سامانه های نرم افزاری در حل مشکلات روزمره سازمانی ما بهره ببرید.

هزینه و فایده هر نرم‌افزار را بررسی کنید.

ابتدا تشخیص دهید کدام‌یک از رده‌های نرم‌افزاری، قابلیت برآوردن نیازهای سازمان شما را دارند و درعین‌حال نیز متناسب با کسب‌وکارتان هستند. زمانی که بحث نرم‌افزار به میان می‌آید اطمینان حاصل کنید که مقایسه قیمت را بر اساس معیاری خاص و از پیش تعیین شده انجام می‌دهید.

علاوه بر این، حتی هزینه انجام ندادن مقایسه را نیز در نظر بگیرید، چرا که نخریدن نرم‌افزار هم می‌تواند به طور مستقیم، هزینه‌ها را از طریق استخدام نیروی جدید تحت تأثیر قرار دهد و هم از طریق غیرمستقیم می‌تواند عدم سودآوری را به دنبال داشته باشد.

لیستی از شرکت‌های معتبر ERP تهیه کنید.

  • به شرکت ERP خود اطمینان دارید؟
  • آیا امکان تهیه لایسنس اصلی و خدمات وندور اصلی را فراهم دارید؟
  • آیا رهبر تیم مشاوره‌ای فروشنده‌تان را رودررو ملاقات کرده‌اید؟

این امر شاید مهم‌تر از موشکافی کردن ویژگی‌های نرم‌افزار باشد!”

چرا که یک پکیج نرم‌افزار یکپارچه ERP قدرتمند در صورت استقرار ضعیف بی‌ارزش خواهد بود. گاها محصولات شرکت های معروف توسط تیم های غیرمجاز و بدون مجوز انجام میگردد که حرکت کردن در این مسیر بسیار خطرناک می باشد و معمولا در این روش شما دسترسی به وندور اصلی نداشته و تیم سودجوی پیاده ساز، بسیار می کوشد تا شما را بی نیاز از حمایت وندور نشان دهد!

یک نقشه استراتژی از خدمات، محصولات سازمان خود و رویه‌های آن تهیه کنید.

نقشه کلی، حمایت و خدمات سازمان و مسیر استراتژیک تولید کننده ی نرم افزار ERP، همگی باید به‌عنوان عواملی در نظر گرفته شوند که هم‌ردیف با مسیر تجاری شما در یک راستا قرار می‌گیرند.

فرهنگ و دیسیپلین شرکت مورد نظر را بررسی کنید.

“فرهنگ شرکت” معمولاً به‌عنوان یک مفهوم محرمانۀ ناشی از خط‌مشی شرکت و یا به معنای تعیین هدف در نظر گرفته می‌شود. حقیقت این است که در سطح عملیاتی، چرایی و روش تصمیم‌گیری خاص یک کسب‌وکار به‌اندازه سایر ملاحظات مدیریتی مهم تلقی می‌شود. چرا که شرکت‌ها اغلب تحت سلطه رهبرشان قرار دارند و در نتیجه همواره نظر شخصی بنیان‌گذاران، صاحبان و مدیران ارشد ارجح برشمرده می‌شود.

پرسشنامه‌ای از روند استقرار ERP از شرکت مورد نظر تهیه کنید.

شما خواهان استقرار ERP هستید که به طور ساده و آسان قابل پیاده‌سازی باشد؛ بدون اینکه درگیر جنبه‌های نمایشی آن شوید. شما فقط یک ERP می‌خواهید! نه فروشنده‌ای که سعی می‌کند شما را با سخنان تبلیغاتی‌اش گمراه کند. یک استقرار غیرضروری می‌تواند بودجه شما را به خطر بیندازد و نهایتاً خرج زیادی را پیشروی شما قرار دهد. دوراندیشی، می‌تواند به شما اجازۀ برنامه‌ریزی موفق مالی را در آینده بدهد.

شرکت‌های آینده‌نگر را در نظر داشته باشید.

یک کسب‌وکار باید به‌منظور رونق و پیشرفت، در پس فر آیند هایی رشد نماید که از اصلِ “رشد سرمایۀ سه‌ماهه ” پیروی می‌کند! قابلیت سنجش سریع و یکپارچه یک فرایند، باید به‌عنوان نکته‌ای اساسی در هنگام انتخاب نرم‌افزار ERP در نظر گرفته شود. به همین منظور، باید فروشنده ERP را انتخاب کنید که انگشتش روی نبض صنعت باشد(تسلط کافی در این حیطه داشته باشد)؛ فروشنده‌ای که پشتیبانی و به‌روزرسانی‌های موردنیاز برای رشد و ترقی تجارت شما را دنبال می‌کند.

فرایندهای کنونی سازمان را ترسیم کنید.

اطمینان حاصل کنید که پیش از جست‌وجو برای سیستم‌های جدید، نقشۀ فرایندهای کنونی به طور دقیقی ترسیم شده‌اند؛ کاربران را در ترسیم این فرایندها دخیل کنید و اجازه دهید تا بدانند سیستم جدیدی برای آن‌ها در حال تدارک است. زمانی که این ترسیم انجام شد، لیستی از ملزوماتی تهیه کنید که دربردارندۀ ویژگی‌های جدید و قطعی باشند.

برای اینکه کاربران را به خرید ترغیب نماییم باید علاوه بر یکپارچگی ویژگی‌های جدید، کاربران را از وجود این ویژگی‌ها نیز آگاه کنیم. پیش از انتخاب یک سیستمERP، اطمینان حاصل کنید که درک درستی از نیازها و چگونگی عملکرد کسب و کار وجود دارد. در نظرگرفتن چنین مواردی هنگام ادغام چندین واحد شرکتی و تجاری، از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود.

این دستورالعمل‌ها را از همان ابتدا و هنگام ارزیابی سیستم‌های جدید به کار ببندید. پیش از اینکه به سراغ سیستم‌های جدید بروید، “پاک‌سازی اطلاعات” را اجرا کنید. انتقال اطلاعات بد و ناکارآمد به ERP جدید، بدترین کاری است که می‌توان انجام داد چرا که احتمال بروز مشکلات را افزایش می‌دهد.

هر چه آمادگی بیشتری را پیش از صحبت با شرکت تولیدکننده ERP داشته باشید، سود بیشتری را در معامله خرید ERP خواهید برد. انتظار این را داشته باشید که 50 تا 70 درصد زمان پروژه‌تان، صرف این قبیل فعالیت‌ها بشود. طی این روند، شما به حضور افراد لایق نیاز پیدا می‌کنید؛ بنابراین برای تأثیری که این انتخاب بر عملکردهای روزانۀ شما می‌گذارد، آماده باشید.

روی لبه تکنولوژی حرکت کنید.

تحلیل گران، ارزش بازار دیجیتالی را تا سال 2023 رقمی معادل 3/2 تریلیون دلار پیش‌بینی کرده‌اند. شرکت فروشندۀ نرم‌افزار ERP خود را ارزیابی کنید. آیا این شرکت، خدمات یکپارچه‌سازی مرتبط با اینترنت اشیاء، موبیلیتی (تغییرپذیری)، اَبَر داده، هوش مصنوعی و محاسبات شناختی را ارائه می‌دهد؟ در عصر جدیدِ ERP پسامدرن، قابلیت اضافه‌کردن ویژگی‌های جدید، یک الزام محسوب می‌شود. پکیج ERP، باید تجارت شما را برای سال‌های متمادی نیز پشتیبانی کند. اطمینان حاصل کنید که طراحی نرم‌افزار در راستای همین هدف صورت‌گرفته است.

Plan B داشته باشید.

عدم موفقیت در برنامه‌ریزی صحیح می‌تواند شرکت را در یک‌چشم به‌هم‌زدن به دردسر بیندازد؛ بنابراین زمانی که یک سیستم ERP را انتخاب می‌کنید طرح شکست و جبران مهم‌ترین قسمت برنامۀ “احیایی” خواهد بود که می‌تواند شرکت را از ورطه سقوط نجات دهد. بدون درنظر داشتن هر یک از این دو، تمام فکرهای خوبتان تنها در حد نقشه باقی خواهد ماند و کارهای سختی که کشیده‌اید در هیاهوی دنیای دیجیتالی گم خواهند شد.

رقبای کسب‌وکار خود را زیر نظر بگیرید.

رقبای شما ممکن است محرکی را برای پروژۀ انتخاب ERP محیا کنند. برای مثال آن‌ها می‌توانند امور مشتری‌ها را پیگیری و عادات خرید آن‌ها را تحلیل کنند؛ این جاست که شرکت رقیب مزیت چشمگیری را در مقابل تجارت شما تجربه می‌کند. آیا آن‌ها از سیستم ERP جدیدی استفاده کرده‌اند؟ اگر “بله”، این نوبت شماست که سیستم جدیدی را به کار ببندید و از مزیت رقابتی آن‌ها بکاهید.

مشکلات موجود خود را لیست کنید.

شمای کلی از مشکلات در نظر بگیرید سپس آن را به قسمت‌های کوچکی تقسیم کنید به‌طوری‌که برای بخش کاریِ موردنظر قابل‌حل باشد. به این منظور، سعی کنید که از مثال‌های ملوس نظیر آنچه در ابتدای پروژه دررابطه‌ با مدیر ارشد اجرایی مطرح شد استفاده کنید. اگر در مورد گزارش مشکلات صحبت می‌کنید، درباره گزارش‌های خاص بحث کنید. اگر در رابطه‌ با مشکلات موجودی صحبت می‌کنید، پروسه‌های تحت تأثیر را توضیح دهید. اینجا هدف این است که اشخاص را هم‌زمان وادار به تفکر در مورد یک مسئله بکنیم.

برای چرخه عمر ERP هدف خود مستندسازی و برنامه‌ریزی کنید.

در حالت خوش‌بینانه، سیستم ERP شما باید برای سال‌ها کارایی داشته باشد. از حیث چرخۀ عمر و نگه‌داری، فروشنده ERP شما باید برنامه‌هایی را برای به‌روزرسانی همگام با آخرین پیشرفت‌ها و رفع اشکال در نرم‌افزار گنجانده باشد. از وی بپرسید که عملکرد این برنامه چگونه است و چرخه عمر ERP شما چقدر هزینه برمی‌دارد؛ در نظر داشته باشید که سخت‌افزارها و شبکه‌ها نیز چرخه عمر مشخصی دارند؛ بعضی از قسمت‌ها ممکن است فرسوده شوند و بعضی دیگر نیز ممکن است از نظر تکنولوژی منسوخ شوند که در هر دو مورد مخارج بودجه ERP شما بالا می‌رود.

تحولات بازار ERP را بررسی کنید.

گاهی اوقات نیز ممکن است در زوایای کار، ویژگی یا عملکردی را پیدا کنید که در نهایت و طی سال‌های آینده به‌عنوان عنصری مفید و مؤثر در روند تصمیم برای انتخاب ERP تبدیل شود. اگر یادداشتی از ویژگی‌های مفید و بالقوه را که هرازچندی با آن برخورد می‌کنید تهیه کنید، در زمان برقراری یک پروژه انتخابی، کمتر به مشکل برمی‌خورید.

متناسب با اهداف سازمانتان، ERP مناسب انتخاب کنید.

در روند ارزیابی ERP، یک شرکت باید دررابطه‌ با گزینه استقرار و مدل صدور مجوز به‌گونه‌ای تصمیم‌گیری کند که با اهداف تجاری‌اش هم‌راستا باشد. توجه داشته باشید که استقرار و صدور مجوز دو مقوله جدا هستند و همیشه در یک ترکیب مطلق مطرح نمی‌شوند (برای مثال راه‌حل ابری می‌تواند همواره به‌عنوان یک اشتراک ماهانه قیمت‌گذاری شود).

یک شرکت ممکن است که با موارد زیر مواجه شود:

امروز، یک شرکت ممکن است فروشنده و راه‌حل ERP را انتخاب کند که کمترین ویژگی را داشته باشد اما (استقرار) انعطاف‌پذیرتری داشته باشد که هم‌راستا با نیازهای شرکت باشد.

در نهایت، یک شرکت باید دررابطه‌ با اینکه چه گزینه‌هایی با موقعیت جریان نقدی فعلی و طرز فکر استقرار هم‌راستا باشد، تصمیم‌گیری کند. در گذشته این همواره فروشنده بود که بیشترین ویژگی‌های جزئی را ارائه می‌داد و به همین خاطر برنده بازی تجاری بود.

یکپارچه‌سازی و سفارشی‌سازی ERP را مدیریت کنید.

زمانی که یک شرکت، ERPسطح سازمانی بزرگ را انتخاب می‌کند، طبیعی است که کسب‌وکار موردنظر ابتدا از راه‌حل‌های شخص ثالث و اپلیکیشن‌های قدیمی که در حال حاضر مورد استفاده هستند، چشم‌پوشی کند. در استقرار هر ERP، چالش یکپارچه‌سازی با راه‌حل‌های متعدد شخص ثالث به‌ناچار مطرح می‌شود.

برای اطمینان از یک‌روند یکپارچه و بدون نقص، شرکت باید بر انتخاب فروشنده‌ای تمرکز داشته باشد که نرم‌افزارش اجازه یکپارچه‌سازی در کل سیستم کنونی مورداستفاده شرکت را می‌دهد.

ERP یعنی نرم‌افزاری یکپارچه 

احتمالاً برای رفع نیازهای احتمالیِ آیندۀ کسب‌وکارتان، مجبور می‌شوید که به سایر اپلیکیشن‌ها نیز رجوع کنید. آیا سیستمERP قابلیت ادغام و یکپارچه سازی بدون نقص را با سایر اپلیکیشن ها از خود نشان می دهد؟ چه تعداد اپلیکیشن در اکوسیستم اپلیکیشنی آن ها وجود دارد؟ چقدر این سیستم بسته به نیازهای تجاری منحصر به فرد شما، قابلیت سفارشی شدن دارد؟

برای مثال: اگر شما برای فردا، به عملیات‌های پرداختی خودکار نیاز داشته باشید، آیا ERP شما چنین قابلیتی را دارد؟ آیا سیستم ERP شریکی دارد که این کار را انجام دهد یا اینکه آیا می‌توانید چنین برنامه‌ای را به‌سهولت با محیط ERP خود ادغام کنید؟

به دنبال انعطاف‌پذیری باشید.

هنگام انتخاب یک سیستم ERP، داشتن راه حلی که با نیازهای تجاری شما سازگار باشد نکته‌ای اساسی محسوب می‌شود. سیستم‌های ERP قدیمی به تغییر مقاوم هستند اما با تکنولوژی امروزی، می‌توان ERP ای را در اختیار داشته باشیم که هم منعطف باشد و هم قوی. فراموش نکنید که درباره چگونگی سختی ایجاد تغییرات در سیستم و نیاز به وجود شرکت مشاور و یا تقبل هزینه‌ی اضافی برای استقرار سؤال بپرسید. علاوه بر این، جدول زمانی مرتبط با ایجاد تغییرات ERP را برای فرایند تجاری‌تان در نظر بگیرید.

اگر برای رشد و نوآوری محصول، برنامه‌ای را در نظر دارید، بسیار مهم است که راه‌حل ERP منعطفی داشته باشید که اعضای تیم شما را قادر به ایجاد تغییرات سریع در زنجیره تأمین و فرایندهای تولید کرده و این اجازه را به شرکت‌ها بدهد تا بدون هزینه‌های هنگفت IT و جدول‌های زمانی طولانی، همچنان تراز اول بماند.

آخرین راه‌حل سفارشی‌سازی است.

سفارشی‌سازی ممکن است لازم باشد اما سفارشی‌سازی‌های پیچیده معمولاً به معنای صرف هزینه بالا (چه در زمان و چه در آینده) محسوب می‌شود. علاوه بر این، بی‌ثباتی و زمان زیاد صرف شده برای اجرا و پیاده‌سازی، از دیگر مشکلات آن خواهند بود.

در جلسه دمو نگرانی‌ها و خواسته‌های خود را شفاف بیان کنید.

طی پیش‌نمایش ERP، اگر نگرانی‌هایی دارید حتماً از فروشندگان سؤالاتتان را بپرسید؛ قابل‌درک است که بسیاری از افراد تیم انتخابی پس از دیدن سومین نسخه نمایشی، دچار خستگی مفرط شوند. مهم است که پس از هر نسخه نمایشی، جلسه جمع‌بندی داشته باشیم تا افکارتان را متمرکز کرده و بازخوردها را گردآوری کنید. شما پیش از اتخاذ یک تصمیم، نیز باید با گروه خودتان به یک اجماع برسید.

در جلسه دمو ERP، مشاوران خود را همراه داشته باشید.

به این فکر کنید که چرا به دنبال یک ERP هستید. اگر انگیزه شما قابلیت پذیرش سریع سفارش‌ها و فرستادن آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن است، پس باید ذی‌نفعان، مدیران ارشد و مشاوران در جلسه دموی ERP حضور داشته باشند. اگر مشتری‌های شما طالب ارتقا در سیستم‌های کیفیت تولید هستند پس مخاطبان موردنیاز شما نیز متعاقباً تغییرخواهند کرد.

خواسته خود از دموی ERP را از قبل مطرح کنید.

اگر کنترل دموها را در دست بگیرید، فرصتی برای شما فراهم می‌شود که طی آن مطمئن می‌شوید تمام سؤال‌های شما جواب داده خواهد شد. اما بعضی از تولیدکنندگان ERP ممکن است دموهای پرزرق و برقی داشته باشند که تنها نقاط قوت سیستم شان را نشان دهد.

شما فهرست معیارهای مهم خود را باید به همراه داشته باشید تا مطمئن شوید که نکات مهم و مدنظر شما جزئی از دمو هستند؛ علاوه بر این نیز ممکن است نکاتی در دمو وجود داشته باشد که تنها به قسمتی از کار تیم انتخابی شما مرتبط باشد.

به‌همراه‌داشتن متنی که از قبل تهیه شده به فروشندگان این اجازه را می‌دهد تا مثلاً هر جا که دلشان بخواهد مباحث مالی را رد کنند! پس شما پیش‌دستی کنید.

جدول امتیازبندی برای دموها را فراموش نکنید.

از همه افرادی که دمو را به‌صورت زنده یا ضبط شده دیده‌اند بخواهید که به دمو ها امتیاز دهند، سپس این امتیازها را با فهرست حضور افراد مقایسه نمایید تا مطمئن شوید که همه در این امتیاز گذاری شرکت کرده‌اند. هر یک از امتیازهای داده شده را در یک “صفحه گسترده” وارد نموده و سپس همۀ آن‌ها را با یکدیگر جمع کنید.

در این مرحله و باتوجه‌به امتیازهای به‌دست‌آمده می‌توانید بعضی از ERP ها را از چرخۀ انتخاب حذف نمایید.‌

توسعه یکپارچه ایلیا دارای سابقه درخشان در پیاده سازی و مشاوره در خصوص نرم افزار ERP در جهت ارائه خدمات هرچه بهتر به مشتریان خدمات زیر را ارائه میدهد:

مشاوره و استقرار ERP

مشاوره و عارضه یابی رایگان برای سازمان ها

شناسایی مشکلات فرایندی و کمک در حل آن ها

ارائه خدمات رایگان در خصوص سیستم سازی و مدیریت تیم

شناسایی نقاط بهبود در سازمان ها و کمک به صرفه جویی ها و یا افزایش درامد در حوزه های مستعد

همپنین شما میتوانید تا سقف 10 ساعت از خدمات رایگان با رویکرد استفاده از سامانه های نرم افزاری در حل مشکلات روزمره سازمانی ما بهره ببرید.

مقالات مرتبط
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *